איך להתמודד עם עמיתים רעילים בעבודה?

בעולם המקצועי, זה נפוץ לפגוש עמיתים עם התנהגויות רעילות. אנשים אלה משפיעים לרעה על הבריאות הנפשית והרגשית שלנו, אך גם על הביצועים וסביבת העבודה שלנו. במאמר זה, נחקור את הקטגוריות השונות של עמיתים רעילים ונציע פתרונות להתמודדות עם מצב קשה זה.

הסוגים השונים של עמיתים רעילים לעבודה

לדברי סילבי שובין, פסיכולוגית והתייחסות ב- Moka.care, יש בדרך כלל שתי קטגוריות עיקריות של עמיתים רעילים:

  • פולשים: הם לא מכבדים את המרחב האישי שלך ומפציצים אותך ללא הרף בשאלות או בקשות, מחוסר גבולות;
  • פגיעה פעילה: הם מבקשים להפחיד, לזלזל, להדיר אותך מפגישות, להאשים אותך בהתנהגות מקצועית בלתי הולמת או להפיץ שמועות עליך.

ישנם מספר סימני אזהרה על נוכחותםכגון מניפולציה רגשית, אנוכיות, קורבנות, קנאה והפצה מוגזמת של רכילות.,

ההשלכות של עמית רעיל לעבודה בעבודה

לאחר עמית רעיל לעבודה יכול להיות מגוון רחב של השפעות שליליות:

  • מתח וחרדה: אינטראקציות קבועות עם אדם רעיל יוצרות לחץ נפשי ורגשי;
  • בעיות בריאות פיזיות: מתח כרוני עלול לגרום לכאבי ראש, בעיות בקיבה וכו ‘;
  • יחסים מתדרדרים עם חברי צוות אחרים: נוכחותו של אדם רעיל יוצרת אקלים מזיק המשפיע על שיתוף פעולה והבנה בין עמיתים;
  • מוניטין מקצועי וקריירה בסיכון: התנהגויות רעילות עלולות לפגוע באמינות שלך, להגדיל את הסיכון לתאונות עבודה ולעכב את התקדמותך.

איך להתמודד עם עמיתים רעילים?

הנה כמה טיפים להתמודדות והתמודדות עם עמיתים המפגינים התנהגות מזיקה:

באותו נושא :  ההשפעות של מדיה חברתית על הרווחה הנפשית שלך

1. לנתח את המצב

חשוב לקחת את הזמן כדילזהות מה מטריד אותנו על עמית שלנועל פי מליסה פנגני., אם האדם לא מכוון אליכם באופן ספציפי ולא משפיע על קידום הקריירה שלכם, פשוט קבלו את העובדה שאתם לא יכולים להסתדר עם כולם. מצד שני, אם זה מפריע באופן פעיל לעבודה שלך, אתה צריך לנקוט פעולה.

2. הציבו גבולות ברורים

הציבו גבולות בינך לבין האדם הנוגע בדבר, על ידי כך שתגרום לו להבין בעדינות, אך בתקיפות, שהוא פולש למרחב האישי או המקצועי שלך.

3. בקש עזרה מהממונה עליך

אם המצב נמשך או מחמיר, אל תהססו פנה לייעוץ ממנהל או ממחלקת משאבי אנוש. הם יעזרו לך למצוא פתרונות מתאימים.

4. שמור על עצמך

כאשר מתמודדים עם מערכת יחסים רעילה, זה חיוני כדי שמור על הבריאות הנפשית והפיזית שלך על ידי עיסוק בפעילויות מרגיעות או ספורטיביות, מדיטציה או התייעצות עם איש מקצוע.

5. להביע את הרגשות שלך בלי לפגוע

כפי שמציינת סילבי שובין, כדי להתקדם בשלווה, אל תהסס להביע את אי הנוחות שלך לאדם הנוגע בדבר מבלי לנקוט תוקפנותכדי לחפש יחד פתרונות.,

לבסוף, אם המצב אינו משתפר למרות כל הצעדים הללו, ייתכן שיהיה צורך לשקול שינוי צוותים או מחלקות כדי לשמור על רווחתך.

בעבודה, עמיתים רעילים הם לפעמים בלתי נמנעים, אבל זה לא אומר שאתה צריך להישאר פסיבי מול נוכחותם. דעו לזהות התנהגויות מזיקות, להציב גבולות ולחפש תמיכה כדי לשמור על בריאותכם ולהצליח בקריירה שלכם.

 

mm
פורסם על ידי Adam

כותב מתמחה במבחני אישיות, בדיקות IQ והערכות דומות עבור אתר אינטרנט מוכר.