איך לטפח אופטימיות ולחיות חיים מספקים

המאפיינים של אופטימיסט

על פי מילון Merriam-Webster, אופטימיות מוגדרת כ”נטייה לראות מניות ואירועים באור החיובי ביותר שלהם או לצפות את התוצאה הטובה ביותר האפשרית”. במונחים קונקרטיים, זה מתורגם לגישה לחיים הכוללת לראות את חצי הכוס המלאה, להאמין בטוב ביותר ולהקרין אנרגיה חיובית. הנה כמה תכונות שעשויות להיות לך אם אתה אופטימי:

  • להאמין בעתיד מבטיח
  • לחשוב שאתה יכול להתגבר על מכשולים כדי להצליח
  • למצוא את החיובי גם בזמנים קשים
  • תחושת הכרת תודה על בסיס קבוע
  • צפה/זיהוי הזדמנויות
  • לקחת בעלות על הטעויות שלך מבלי להיות מופרע על ידי אותם

אם יש לך אחד מהמאפיינים האלה, מזל טוב! אתם כבר בדרך לאופטימיות.

איך נוכל להיות אופטימיים יותר?

לדברי לורה קובנצקי, מנהלת שותפה של מרכז קום שאונג לבריאות ואושר בבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד, אופטימיות היא גנטית חלקית בלבד. זה בעצם אומר ש-70-80% מהאופטימיות שלנו מגיעה ממשתנים אחרים כמו הכנסה, השכלה, גיאוגרפיה או מעמד חברתי. לכן ניתן לטפח אופטימיות והנה כמה שיטות מומלצות להשיג זאת:

1. בנה על נקודות החוזק שלך

המרכז למדע טוב יותר באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, מציע תרגיל לטיפוח יכולת זו: לזהות ולבחון את נקודות החוזק האישיות שלך ככישורים או מעלות. לאחר שזיהיתם ורשמתם אותן, צרו רשימה שנייה של פעילויות המדגישות את נקודות החוזק הללו לאותו יום. לדוגמה, אם בחרתם בטוב לב, חפשו דרכים לתרגל תכונה זו באמצעות פעולה שתוכלו לבצע במהלך היום.

2. להביע הכרת תודה

למרות שיש רבים מהם, לעתים קרובות אנו מזניחים את הסיבות שלנו להיות אסירי תודה על ידי תמיד מחפש “עוד”. אם אי פעם שמעתם על המושג “יומן הכרת תודה”, זהו תרגיל מתגמל במיוחד: רשמו את כל הדברים שאתם מרגישים אסירי תודה עליהם כדי שתוכלו לחזור אליהם ולזכור אותם בימים שבהם אתם לא מרגישים טוב.

באותו נושא :  תכנון עיזבון וניהול הכספים שלך לעתיד, טיפים מעשיים לגיל הזהב

3. מצאו אלטרנטיבות חיוביות

מקור כל ההתפכחות טמון בציפיות, אך לעולם איננו מפסיקים לקבל אותן. החוכמה טמונה בניהול ציפיות אלה, ולכן, התמודדות עם כל אכזבה שעלולה להיגרם. בעיקרו של דבר, זה לא לתלות את כל התקוות שלך בדבר אחד או אדם אחד בסיכון לראות אותם מתפרקים. לדוגמה, אם חבר מבטל ארוחת ערב שתוכננה זמן רב, התקשר לחבר קרוב במקום זאת וארגן איתו טיול.

בהירות והגדרה יכולות לעשות את כל ההבדל ולקרב אתכם לחיים מספקים.

לסיכום

אופטימיות היא לא רק עניין של גנטיקה, אלא גם תלויה בכמה גורמים שאנחנו יכולים לשלוט בהם ולטפח. על ידי בניית נקודות החוזק שלך, הבעת הכרת תודה, ומציאת חלופות חיוביות למצבים מאכזבים, אתה יכול לחיות חיים אופטימיים ומספקים יותר.

 

mm
פורסם על ידי Adam

כותב מתמחה במבחני אישיות, בדיקות IQ והערכות דומות עבור אתר אינטרנט מוכר.