המדע מאחורי אושר, מה החוקרים ממליצים

במרדף הבלתי פוסק שלנו אחר אושר, חוקרים רבים בחנו שאלה זו וגילו אלמנטים מרכזיים שיכולים להשפיע על רמת שביעות הרצון שלנו בחיים. במאמר זה, אנו חוקרים את המדע מאחורי אושר וחולקים כמה המלצות ממחקרים אחרונים שיעזרו לך לחיות חיים מספקים יותר.

תפקידה של גנטיקה וסביבה באושר

בואו נתחיל להבין מה משפיע על האושר שלנו. על פי מספר מחקרים, הגנים שלנו ממלאים תפקיד חשוב בנטייה שלנו להיות מאושרים. אכן כ-50% מהיכולת שלנו להיות מאושרים נקבעת על ידי המבנה הגנטי שלנו. עם זאת, זה גם אומר כי המחצית השנייה קשורה לסביבה שלנו ואת הפעולות האישיות, משאיר הרבה מקום לשיפור ופיתוח של הרגלים לקידום אושר.

גורמים סביבתיים ואישיים

מבחינת גורמים סביבתיים, חיים במדינה עם מערכת בריאות טובה, הכנסה יציבה ויחסים טובים בין פרטים תורמים רבות לאושר הכללי של התושבים. עם זאת, גם בתנאים אופטימליים אלה, חיוני לעבוד על עצמך ולאמץ הרגלים המקדמים רווחה.

הרגלים המקדמים אושר

מחקרים רבים הראו כי התנהגויות ופעילויות מסוימות יכולות להשפיע באופן משמעותי על רמת שביעות הרצון שלנו. הנה כמה מההמלצות שעלו ממחקר זה:

  • היו אסירי תודה: הבעת הכרת תודה על הדברים החיוביים שקורים בחיינו עוזרת לנו להיות מודעים למה שיש לנו, במקום להתמקד במה שחסר לנו.
  • טיפוח מערכות יחסים בריאות: חוקרים מצאו כי אנשים עם מערכות יחסים חזקות ומשמעותיות הם בדרך כלל מאושרים יותר. לכן חשוב לטפח יחסים טובים עם בני משפחה, חברים ועמיתים.
  • לעסוק בפעילות גופנית: פעילות גופנית הוכחה כדרך מצוינת להילחם במתח, חרדה ודיכאון. זה יכול גם לעזור לפתח הערכה עצמית וביטחון עצמי.
  • מדיטציה: מדיטציה ידועה ביתרונות הרבים שלה לבריאות הנפש, כולל שיפור מצב הרוח, הפחתת מתח והגברת הריכוז. לקחת כמה דקות בכל יום לתרגל מדיטציה יכול לעזור לשפר את הרווחה הכללית שלך.
באותו נושא :  הנה שיטה דנית שתשנה באופן דרסטי את ההסתכלות שלכם על החורף

חשיבות החוסן מול קשיים

במהלך חיינו אנו מתמודדים עם אתגרים ומצבים כואבים. לדברי החוקרים, היכולת שלנו להתאושש מזמנים קשים אלה – הנקראים חוסן נפשי – משחקת תפקיד מכריע באושר שלנו.

כוחה של אופטימיות

אנשים אופטימיים נוטים להסתגל בקלות רבה יותר למצבים מלחיצים ולהתמודד עם קשיים טוב יותר. החוקרים מציינים חשיבות פיתוח אופטימיות לשיפור החוסן מול אתגרי החיים. כדי לחזק את החיוביות שלכם, נסו להתמקד בחוזקות שלכם, במה שאתם יכולים לשלוט בו, וקחו נקודת מבט בונה על האתגרים שמגיעים בדרככם.

מקום העבודה באושר

מכיוון שאנו מבלים חלק גדול מחיינו בעבודה, חיוני להבין כיצד הפעילות המקצועית שלנו יכולה להשפיע על רמת שביעות הרצון שלנו. בהתבסס על מספר מחקרים, הנה כמה אלמנטים מרכזיים התורמים לתחושת אושר בעבודה:

  • אוטונומיה: היכולת לקבל החלטות משלך ולקבל שליטה על העבודה שלך יכולה לשפר מאוד את רווחתו של העובד.
  • הכרה: תחושת הערכה והערכה על ידי החברה והעמיתים שלך מגבירה את שביעות הרצון והמעורבות בעבודה.
  • איזון טוב בין העבודה לחיים הפרטיים: למרות האחריות הרבה שמגיעה עם עבודה, חשוב לפנות זמן לחיים האישיים שלך, מערכות יחסים, ותחביבים.
  • סביבה בריאה: לתנאי עבודה, כגון ארגונומיה, בטיחות ויחסים בין עמיתים, יש השפעה ניכרת על האושר שלנו בעבודה. לכן חברות צריכות לשים לב היטב ללהיבטים אלה.

תפקידם של רגשות חיוביים באושר

היכולת שלנו לחוות ולהביע רגשות חיוביים משחקת תפקיד מפתח ברווחתנו. חוקרים טוענים כי רגשות קבועים כמו שמחה, אהבה או גאווה יכולים לעזור לנו להיות מאושרים יותר. כדי לטפח רגשות חיוביים אלה, חשבו על:

  • לדעת ליהנות מהרגעים הקטנים של החיים
  • לפתח עניין נלהב בעסק או בתחום
  • שמור על עצמך וכבד את עצמך
  • סלחו ואל תשמרו טינה
  • להיפתח לאחרים ולגלות אמפתיה כלפי רגשותיהם
 

mm
פורסם על ידי Adam

כותב מתמחה במבחני אישיות, בדיקות IQ והערכות דומות עבור אתר אינטרנט מוכר.