טריק פשוט זה יאפשר לך לבלות לילות ללא שעונים מעוררים.

זה חיוני כדי לשמור על הידרציה נאותה לאורך כל היום. עם זאת, שתייה מאוחר בערב יכול לפגוע באיכות השינה שלנו על ידי גרימת התעוררויות תכופות ללכת לשירותים. חשוב להתאים את צריכת הנוזלים האחרונה בהתאם לסוג המשקאות ושעת השינה. במאמר זה, אנו נותנים לך כמה טיפים כיצד לנהל טוב יותר את צריכת הנוזלים שלך.

המלצות כלליות להידרציה לילית

איימי ברגאניני, דוברת האקדמיה לתזונה ודיאטה, מייעצתהפסיקו לשתות לפחות שעתיים לפני השינה על מנת להימנע מהפרעות ליליות אלה. עם זאת, המלצה כללית זו חייבת להיות מותאמת על פי המשקאות הנצרכים, כמו כמה מהם לקדם השתנה יותר יכול להיות השפעה על להירדם.

  • קפה ומשקאות אלכוהוליים: יש להפסיק לפחות 5 שעות לפני השינה
  • משקאות ממותקים בסוכר: יש להפסיק שעתיים לפני השינה
  • חלב: לצרוך במתינות ולהפסיק 2 שעות לפני השינה

השפעת קפה ומשקאות אלכוהוליים על השינה

קפה ידוע בהשפעתו הממריצה, שיכולה לעכב את ההירדמות ולשבש את מחזור השינה. הנוירולוג כריס ווינטר, מומחה שינה, ממליץ הפסיקו לשתות קפה לפחות שש שעות לפני השינה.

כשמדובר באלכוהול, למרות שהוא עשוי בתחילה להקל על ההירדמות, אפקט ההרגעה שלו נשחק במהירות ואנשים רבים מתקשים לחזור לישון לאחר שהתעוררו בלילה. הזמן האידיאלי להפסיק לשתות אלכוהול יהיה תלוי במספר גורמים כגון גובה, משקל, כמות לבלוע, ותדירות הצריכה. עם זאת, כריס וינטר מייעץהפסקת משקאות אלכוהוליים ארבע עד חמש שעות לפני השינה.

משקאות ממותקים וחלב: צריכה מתונה מומלצת

משקאות ממותקים בסוכר, במיוחד אלה המכילים קפאין, יכולים לגרום להתעוררויות ליליות ללכת לשירותים. לכן מומלץ להימנע ממשקאות אלה לפחות שעתיים לפני השינה ולהעדיף חלופות בריאות כגון חלב או מיצים טבעיים 100%. עם זאת, עדיף גם להפסיק לאכול מוצרי חלב לפחות שעתיים לפני השינה.

באותו נושא :  איך להתמודד עם הלחץ בחגים, עצות מפסיכולוגים?

הקפידו על הידרציה לאורך כל היום כדי להימנע מהתעוררות בלילה

במקום לשתות כמויות גדולות של מים ממש לפני השינה, עדיף לאמץ צריכה קבועה לאורך כל היום, כך שלא תרגישו מיובשים לפני השינה. הנה כמה טיפים לשמירה על הידרציה:

  • שתו באופן קבוע: נסו לשתות מים כל שעתיים.
  • הגבילו את השימוש בתרופות משתנות: הפחיתו את צריכת המשקאות והאלכוהול המכילים קפאין, במיוחד בסוף היום.
  • אכלו מזונות עשירים במים: כלול פירות וירקות עשירים במים בתזונה שלך, כגון מלפפון, אבטיח או תפוז.

על ידי ביצוע המלצות אלה והתאמת צריכת הנוזלים שלך בהתאם לסוג המשקה ואת השעה ביום, אתה אמור להיות מסוגל ליהנות שינה שלווה ונינוחה יותר.

 

mm
פורסם על ידי Adam

כותב מתמחה במבחני אישיות, בדיקות IQ והערכות דומות עבור אתר אינטרנט מוכר.