מכורים לדרמה, הנה הסיבה לכך שככל שאתם אובססיביים יותר לגבי בעיה, כך היא הופכת לגדולה יותר?

בחיים, ישנם זמנים בהם אנו נתקלים בקשיים ובבעיות שיש לפתור. חלקם יכולים להיות אובססיביים ויש להם השפעה שלילית על חיי היומיום שלנו. מאמר זה דן בתופעה זו ומנסה להבין את סיבותיה והשלכותיה. איך זה שככל שאנחנו נאחזים יותר בבעיה, כך היא נעשית גדולה יותר? מהם המנגנונים הפועלים באובססיה הזו?

למה יש אנשים שמתמכרים לדרמה?

ישנן סיבות שונות מדוע אדם עלול להתמכר לדרמה. אלה כוללים:

  • אי שביעות רצון אישית כאשר אדם אינו מרוצה מחייו הנוכחיים (רגשית, מקצועית או חברתית, למשל), הוא עשוי לבקש למלא את החלל הזה על ידי יצירת דרמה ובעיות סביבו.
  • הצורך בתשומת לב אנשים שיש להם צורך מתמיד בתשומת לב יכולים גם ליצור דרמה על מנת להבטיח שאחרים יעריכו אותם.: על ידי העצמת הבעיות שלהם, הם נמצאים אז באור הזרקורים.
  • פחד משעמום יש אנשים שחוששים משעמום ומעדיפים לחיות במצב תמידי של כאוס ולא בשלווה.: עבורם, הדרמה מאפשרת להם להתנתק מהמונוטוניות של חיי היומיום.

כאשר אובססיה לבעיה הופכת אותה לנפוצה יותר

לפעמים יש אנשים שמתמכרים כל כך לבעיות שהם צריכים לפתור שהם בסופו של דבר פולשים לכל דבר בחייהם. ישנן מספר סיבות לכך:

הרהור נפשי

הרהור מנטלי כרוך כל הזמן לחשוב על בעיה או מצב מסוים ולא להיות מסוגל להמשיך הלאה. אובססיה זו יכולה להוביל rehashing מתמיד של אותן שאלות, אשר יש את התוצאה של הפיכת הבעיה אפילו יותר נוכח במוחו של הסובל.

חיזוק רגשות שליליים

כאשר אנו מתמקדים רק בבעיה, אנו נותנים חשיבות רבה וחיוניות לרגשות השליליים הקשורים אליה. רגשות אלה מזינים זה את זה ונעשים חזקים ונפוצים עוד יותר.

באותו נושא :  פיתוח אמפתיה, מדריך למערכות יחסים טובות יותר

התמקדו בבעיה ולא בפתרון

התמקדות בבעיה אחת בלבד מונעת ממך לעתים קרובות לחפש באופן פעיל פתרונות כדי לתקן אותה. על ידי התמקדות במה שלא בסדר, אנחנו לא מצליחים לנסות לשפר את המצב על ידי יישום פעולות קונקרטיות.

ההשלכות של סירוב אובססיבי להרפות

עיסוק אובססיבי בבעיה יכול להיות בעל השלכות מזיקות על היבטים שונים של החיים:

  1. רווחה נפשית ופיזית החרדה וההצפה המתמדת הנגרמות על ידי אובססיה יכולות לגרום למצוקה פסיכולוגית משמעותית, אך יכולות גם להוביל להפרעות שינה, הפרעות תיאבון או כאב כרוני.:
  2. ביטחון עצמי ככל שאנו מתמקדים יותר בבעיה, כך אנו נוטים לראות אותה כבלתי פתירה. זה יכול לפגוע בביטחון העצמי ובהערכה העצמית.
  3. יחסים בינאישיים כאשר כל האנרגיה שלנו מופנית לפתרון בעיה, זה הופך להיות קשה להתעניין במה שקורה בחייהם של אחרים. אז אנחנו יכולים להזניח את החברים שלנו, המשפחה או עמיתים לעבודה, או אפילו לעצבן אותם עם האובססיה שלנו.

איך מתמודדים עם אובססיה בעייתית?

הנה כמה טיפים שיעזרו להתגבר על אובססיה ולהפחית את ההשפעה של בעיה נרחבת:

  • היו מודעים להתנהגותכם הצעד הראשון הוא להכיר בכך שאתם מכורים לדרמה ושיש לה השפעה שלילית על חיי היומיום שלכם. ברגע שמודעות זו נוצרת, ניתן לבקש לשנות את התנהגותו של האדם.
  • התמקדו במה שחיובי לאפשר לעצמך לתת חשיבות למצבים חיוביים או חוויות מאפשר לך לקחת צעד אחורה מהבעיה ולהקל על משקל האובססיה.: בנוסף, הדגשת הצלחות והזדמנויות מסייעת לטפח חשיבה אופטימית ושלווה יותר.
  • לפתח ביטחון עצמי על ידי עבודה על ביטחון עצמי, אנו מפתחים דימוי עצמי טוב יותר ומעל לכל אנו נותנים לעצמנו את האמצעים לפתור ביעילות את הבעיות שאנו נתקלים בהן מבלי להיאחז בהן באופן עצמאי.:לבסוף.
  • ללמוד לשחרר לפעמים אתה פשוט צריך לקבל את העובדה שאין לך שליטה על כל האירועים ולהודות שיש דרמות שהן חלק בלתי נפרד מהחיים.: זה יכול להיות מאתגר, אבל זה גם עוזר להפחית את הנטייה להיאחז בבעיות ולתת להן לפלוש לחיי היומיום שלנו.
באותו נושא :  מפתחות לשמירה על מערכת יחסים בריאה עם המחותנים שלך

כפי שראינו, ככל שאנו נאחזים יותר בבעיה, כך היא הופכת לגדולה ונפוצה יותר. המפתח להימנעות מספירלה זו הוא להכיר בהתנהגותו של האדם לנוכח טרגדיה וללמוד לאמץ אסטרטגיות חדשות לניהול קשיים תוך שמירה על רווחתו הנפשית, הפיזית והיחסית.

 

mm
פורסם על ידי Adam

כותב מתמחה במבחני אישיות, בדיקות IQ והערכות דומות עבור אתר אינטרנט מוכר.