ניהול חרדה בחיי היומיום, שיטות שאושרו על ידי פסיכולוגים

חרדה היא בעיה המשפיעה על אנשים רבים, וניהול זה יכול להיות מסובך. עם זאת, ישנן מספר טכניקות ושיטות המומלצות על ידי אנשי מקצוע כדי לנהל טוב יותר את זה. במאמר זה, נחקור כמה מהם תוך התמקדות בארבע אסטרטגיות עיקריות.

הימנעות, הסתגלות, קבלה והסתגלות: ארבעת עמודי התווך של ניהול חרדה

ה מאיו קליניק הציע גישה פשוטה ומובנית לניהול חרדה, המבוססת על ארבע טכניקות: הימנעות, התאמה, קבלה והסתגלות. שיטה זו דומה לשימוש בסירת הצלה מול גלים של מתח ומחשבות מוגזמות. על ידי התמקדות בארבע טכניקות אלה, ניתן להחזיר את הסדר לחיינו ולהפחית את החרדה שאנו מרגישים.

נמנעו

זה לקחת הפסקה מהתגובות הרגילות שלנו ללחץ וחרדה. במקום להיכנע לפאניקה, חיוני לקחת זמן לנשום ולהתמקד מחדש לפני ההתמודדות עם המצב.

התאים

שלב זה כולל: לשנות את הדרך בה אנו חושבים או מתנהגים על מנת לשנות את תפיסתנו את המצב מעורר החרדה. לדוגמה, אם אנו מרגישים מוצפים מכמות העבודה שצריכה להיעשות, זה יכול להיות מועיל לפרק את העבודה למשימות קטנות יותר ולהתמקד במשימה אחת בכל פעם.

רצה

חשוב ללמוד לקבל את העובדה שמצבים מסוימים פשוט אינם בשליטתנו. דאגה מתמדת לגבי הלא נודע או הבלתי צפוי רק מגבירה את רמות החרדה שלנו. ללמוד לשחרר ולקבל את חוסר הוודאות בשלווה הוא צעד חשוב לקראת הפחתת חרדה בחיינו.

התאים

לבסוף, הסתגלות פירושה מציאת דרכים להפוך את הסביבה ואת השגרה היומית שלנו לתורמת יותר לרווחה ולהפחתת מתח. זה יכול להיעשות באמצעות פעילות גופנית סדירה, מדיטציה, הגדרת רגעים של הרפיה או פיתוח של רשת חברתית נדיבה.

באותו נושא :  הנה 3 תרגולים יומיומיים שנחשפו כדי לשלוט באמנות השחרור

יומן הצללים: שיטה לטיפול בבריאות הנפש שלך

טכניקה נוספת שאושרה על ידי פסיכולוגים היא השימוש ב יומן צלליםידוע גם בשם., יומן צללים. זוהי וריאציה של היומן המאפשרת לנו להביע ולחקור את המחשבות והרגשות השליליים שלנו, כגון חרדה ומתח. להלן מספר שלבים להגדרת שיטה זו:

  • בחר יומן או מחברת שבו תוכל לכתוב רק את המחשבות השליליות שלך.
  • קח כמה דקות בכל יום כדי לכתוב את המחשבות והרגשות שגרמו לך מתח או חרדה, ללא שיפוט או ביקורת עצמית.
  • לאחר פרק זמן מסוים (למשל, שבוע), עברו על הכתיבה שלכם ונסו לזהות דפוסים חוזרים או מצבים ספציפיים הגורמים לחרדה.
  • קבע אסטרטגיות לניהול טריגרים אלה (למשל, על ידי ביצוע ארבעת השלבים שהוזכרו קודם לכן).

לסיכום

בקיצור, ניהול חרדה על בסיס יומי אפשרי הודות לשיטות שאושרו על ידי פסיכולוגים. ארבע הטכניקות של הימנעות, התאמה, קבלה והסתגלות משתלבות היטב עם שיטת יומן הצללים של טיפול בבריאות הנפשית של האדם. באמצעות גישות אלה, כל אחד יכול להפחית בהדרגה את נטל החרדה על חייהם ולשפר את רווחתם הכללית.

 

mm
פורסם על ידי Adam

כותב מתמחה במבחני אישיות, בדיקות IQ והערכות דומות עבור אתר אינטרנט מוכר.