עם הטריק הזה, אתה לא תבכה בזמן חיתוך הבצל שלך יותר.

אתם עומדים להכין מתכון טעים כשלפתע משתלטת עליכם תחושה של עצב לגירוי: הגיע הזמן לקצוץ בצל. עבור רבים מאיתנו מדובר בדילמה קולינרית של ממש.

למרבה המזל, ריכזנו עבורכם טכניקות וטיפים שיעזרו לכם לשמור על הדמעות האלה. מהמסתורין של כימיה של גז מדמיע ועד שיטות מפתיעות כמו משקפי מגן, תגלו איך להכין את הבצל שלכם מבלי להוציא את הרקמות.

הבנת צער בצל

הדמעות הנגרמות על ידי חיתוך בצל אינן תגובה רגשית, אלא תוצאה של תהליך כימי די מורכב. כאשר פורסים בצל, פוגעים בתאים שלו ומשחררים תרכובות גופרית נדיפות. כאשר במגע עם האוויר, תרכובות אלה הופכים לחומר גזי המגרה את העיניים. זה מיד מעורר דמעות כדרך הגנתית לנקות את העיניים שלך מחומרים מגרים אלה.

הורדת טמפרטורה, הורדת דמעות

שיטה פשוטה להפחית את אפקט הגז המדמיע היא קירור. ואכן, הנחת בצל במקרר למשך מספר שעות לפני השימוש בו מאטה את התגובה הכימית ומפחיתה את התנודתיות של תרכובות הגופרית. לאחר הוצאתם מהמקרר, הסיכוי שהבצלים האלה יגרמו פחות לשטף של דמעות כאשר יחתכו אותם.

אביזרים יוצאי דופן וטיפים נגד בכי

בנוסף לטכנולוגיית קירור, ישנן שיטות חלופיות אחרות כדי לשמור על העיניים יבשות. השימוש ב משקפי מגן הוא אחד הפתרונות היעילים ביותר לחסימת גזים מגרים. בנוסף, שפשוף קרש החיתוך בלימון יכול לעזור לנטרל חלק מהכימיקלים שגורמים לגירוי בעיניים. טריק קצת יותר לא טיפוסי הוא להחזיק חתיכת לחם בין השיניים במהלך החיתוך, אשר ישמש כמסנן סופג לגזים.

הכנת עצמך נפשית ופיזית להתגבר על בכי

לבסוף, אל תזלזלו בכוחו של הכנה נפשית ופיזית. התניה עצמית לפני תחילת לחתוך יכול להיות שימושי. נשימה עמוקה, יציבה יציבה וגישה תכליתית יכולים לעזור לכם להרגיש יותר בשליטה ופחות מושפעים מהתגובה הרגשית האוטומטית של העיניים שלכם. ביטחון ביכולות הקולינריות שלכם הוא גם נכס לשמירה על מיקוד במשימה העומדת בפניכם ולהפחתת ההשפעה של פליטת בצל.

 

mm
פורסם על ידי Adam

כותב מתמחה במבחני אישיות, בדיקות IQ והערכות דומות עבור אתר אינטרנט מוכר.