שלטו בחשק לנשנוש בעזרת 3 העצות הפסיכולוגיות הבאות

מבוא

להילחם בדחף לטבול את היד שלך לתוך שקית של פריכיות יכול להיראות כמו משימה הרקוליאנית, במיוחד כאשר אתה תחת לחץ יומיומי או שעמום. למרבה המזל, הפסיכולוגיה מציעה כלים רבי עוצמה להבנה ו שליטה בפיתויים אלה. במאמר זה נחקור שלושה טיפים פסיכולוגיים זה יעזור לכם להיפרד מתשוקות בלתי צפויות ולאמץ הרגלי אכילה בריאים יותר.

הבנת נשנושים: אתגר פסיכולוגי

נשנוש הוא לא רק פעולה של אכילה מחוץ לארוחות; זה לעתים קרובות סימפטום של צרכים רגשיים שלא נענו או תגובות אוטומטיות למצבים מסוימים. המוח, בחיפוש אחר סיפוק מיידי, יכול לדחוף אותנו לחפש נחמה באוכל. אז זו לא כל כך שאלה של רעב פיזי כמו שאלה של חיפוש חולף אחר רווחה. הבנת הגורמים הפסיכולוגיים של הרגל זה היא הצעד הראשון כדי להיות מסוגל לשלוט בו ביעילות.

טיפ 1: תשומת לב היא המזווה הנפשי שלך

עם מיינדפולנסאתה לומד להקשיב לגוף שלך ולהבדיל בין רעב אמיתי לרעב רגשי., על ידי תרגול קבוע, אתה מחזק את היכולת שלך לעצור לפני שנכנע לדחף אימפולסיבי. זה לקרקע את עצמך ברגע הנוכחי שבו מתעוררת תשוקה לחטיפים ולבחון אותה ללא שיפוטיות. תרגיל זה עוזר לך לשבור את המעגל האוטומטי של נשנוש כפייתי ו ביצוע בחירות מזון מכוונות.

טיפ 2: הגדירו מחדש תגמולי מזון

לעתים קרובות אנו נוטים להשתמש במזון כסוג של פרס, אשר מחזק את הרצון שלנו לנשנש. כדי לשנות זאת, חשוב הגדרה מחדש של משמעות תגמול בשבילנו. מציאת הנאה מפעילויות שאינן מזון או הערכת מזונות בריאים כתגמולים יכולים לשנות את מערכת היחסים שלנו עם מזון. זה יכול לכלול פעילויות כגון הליכה מרגיעה או זמן מרגיע עם ספר טוב, אשר יכול להוכיח להיות הרבה יותר מספק בטווח הארוך.

באותו נושא :  הגורמים העיקריים המובילים לכישלון מערכת יחסים רומנטית

טיפ 3: ויזואליזציה, עתיד ללא נשנוש

הטכניקה של ויזואליזציה כרוך ביצירת תמונה נפשית חיה של עצמך נהנה אורח חיים בריא ללא חטיפים מוגזמים. דמיינו את עצמכם משיגים את המטרות שלכם, בין אם זה בצורה של כושר טוב יותר, תזונה מאוזנת או רווחה כללית. הדימוי החיובי הזה נטמע במוחכם ומשמש כמדריך עבורכם לקבלת החלטות מזון טובות יותר. לפעמים, הדמיה של התהליך והתוצאות הרצויות היא רבת עוצמה מניע להתגבר על רצונות חולפים.

חשיבות ההתמדה והחמלה העצמית

שמירה על נשנוש עם טריקים פסיכולוגיים אלה לוקח זמן וסבלנות. חשוב להדגים התמדה ולא להתייאש מול כישלונות קטנים אפשריים. החמלה עצמית לא פחות חשוב: היו נחמדים לעצמכם אם אתם נכנעים מדי פעם. הכירו במאמציכם וחגגו ניצחונות קטנים; כל צעד בכיוון הנכון תורם לצעידה הגדולה לעבר אורח חיים בריא יותר.

 

mm
פורסם על ידי Adam

כותב מתמחה במבחני אישיות, בדיקות IQ והערכות דומות עבור אתר אינטרנט מוכר.