4 הגישות הגרועות ביותר שפוגעות במערכות היחסים שלכם

לגישה שאנו מאמצים על בסיס יומיומי יש השפעה עצומה על חיינו, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית. מחקרים רבים מראים כי אופטימיות וחיוביות יכולות לשפר את ההערכה שלנו לעבודה, את היכולת שלנו להתאושש מקשיים, ולחזק את הקשרים שלנו עם אחרים. עם זאת, כמה עמדות זוהו כהרסניות במיוחד למערכות יחסים. במאמר זה, נחקור את ארבע הגישות הגרועות ביותר זה חיוני כדי להימנע אם אתה רוצה לשמור על יחסים בריאים ומספקים.

1. בוז

לדברי ד”ר ג’סיקה גריפין, מומחית לסקסולוגיה ופסיכולוגיה מאוניברסיטת מסצ’וסטס, ניתן לטעון שהבוז הוא הגישה הרעילה ביותר במערכת יחסים. זה בא לידי ביטוי בהתנהגויות שמראות חוסר כבוד לבן הזוג, לרעיונות שלו, לצרכים שלו או לדרך החשיבה שלו. תחושה זו יכולה להפוך את האדם האחר לפגיע, מיואש וחסר ערך.

כדי לא ליפול למלכודת הבוז, חשוב לטפח אמפתיה, הקשבה פעילה ואדיבות. הנה כמה טיפים כיצד לעשות זאת:

  • הקשיבו היטב למה שהאדם השני אומר, מבלי לחפש מיד טיעון נגדי;
  • הביעו את חילוקי הדעות שלכם באופן קונסטרוקטיבי, תוך שימוש בשפה חיובית, לא מאשימה;
  • אל תפחדו להכיר בדעותיו או בהצלחותיו של האדם האחר, גם אם זה נראה לכם מובן מאליו.

2. ביקורת

ביקורת היא גישה נוספת המזיקה למערכות יחסים; היא כרוכה בהבעת שיפוט שלילי לגבי אופיו, מעשיו או התנהגויותיו של אדם. ביקורת מתמדת יכולה לערער את הביטחון העצמי של בן הזוג וליצור אקלים של חוסר ביטחון.

כדי להימנע מליפול לביקורת בלתי פוסקת, רצויאמצו תקשורת אסרטיבית ולהתמקד בעובדות ולא בתכונות אופי. כמו מה:

  • במקום לומר “אתה עצלן”, במקום זאת, “שמתי לב שבזמן האחרון אתה לא עושה כל כך הרבה מהמטלות”;
  • במידת האפשר, להציע פתרונות קונקרטיים ומציאותיים לתיקון הבעיה שזוהתה;
  • זכור כי זה נורמלי להרגיש מתוסכל, אבל להביע את זה בצורה אדיבה בדרך כלל עוזר לפתור בעיות בצורה יעילה יותר.
באותו נושא :  6 טיפים להצלחה בחיים על ידי חגיגת הניצחונות האישיים שלך

3. הגנה/אגרסיביות

במצבי סכסוך מסוימים, אנו נוטים לאמץ עמדה הגנתית או תוקפנית כלפי בן שיחנו. עם זאת, גישה זו יכולה לדרדר מאוד את היחסים, כפי שהוא מעכב תקשורת ומונע פתרון שליו של בעיות.

כדי ללמוד כיצד לנהל טוב יותר מצבי סכסוך, יש כמה אסטרטגיות שניתן להציב:

  • לפתח את היכולת שלך לשקף את עצמך על הרגשות והמחשבות שלך;
  • תרגול טכניקות הרפיה באופן קבוע, כגון מדיטציה או נשימה עמוקה.
  • זכרו, המטרה הסופית של מערכת יחסים היא להעשיר אחד את השני, לא לנצח בקרבות.

4. סטונוולינג

האויב האימתני האחרון של מערכות יחסים הוא המוטיזם, הידוע גם בשם “stonewalling” באנגלית. התוצאה היא סירוב מוחלט לתקשר עם האדם האחר, מילולית או לא מילולית. גישה כזו מנתקת כל אפשרות לדיאלוג ולחילופי דברים בונים.

כדי למנוע נפילה למלכודת זו, חיוני פיתוח תקשורת פתוחה ושקופה עם בת זוגו. היו מסוגלים לבטא את הצרכים והציפיות שלכם בצורה ברורה, תוך נכונות להקשיב לצרכים אחד של השני. לבסוף, זכרו שאף פעם לא מאוחר מדי לשנות את ההרגלים שלכם ולשפר את הדרך שבה אתם מתקשרים!

לסיכום, כדי לשמור על מערכות יחסים מספקות ומתמשכות, חיוני להימנע מארבע גישות אלה, ולאמץ התנהגות מכבדת, אכפתית ואסרטיבית. קל לומר? אולי… אבל על ידי הפיכתכם מודעים לגישות הרסניות אלה, כבר עשיתם צעד גדול לקראת מערכות יחסים שלוות והרמוניות יותר!

 

mm
פורסם על ידי Adam

כותב מתמחה במבחני אישיות, בדיקות IQ והערכות דומות עבור אתר אינטרנט מוכר.